Determinanty jakości w procesie świadczenia niskokosztowych pasażerskich usług lotniczych w Polsce
Joanna Hawlena, Michał Dudek, Armand Kasztelan
ISBN: 978-83-66017-80-1Liczba stron: 172
|
Zarówno w literaturze polskiej, jak i światowej odnajdujemy naukowe oraz ściśle związane z praktyką opracowania dotyczące funkcjonowania niskokosztowych pasażerskich przewoźników lotniczych. Analiza ich modelu biznesowego oraz profilu operacyjnej działalności wykazuje, że główny ciężar merytorycznych rozważań skupia się na procesach i elementach, które są ściśle związane z możliwością poszukiwania relatywnej obniżki kosztów, a tym samym zmniejszania lub zachowania istniejącego poziomu cen. Są to podstawowe i skuteczne instrumenty kształtowania ich działalności, wykazujące największą skuteczność w ramach segmentowej, międzysegmentowej oraz międzyrodzajowej konkurencji na określonym rynku usług transportowych. W niniejszym opracowaniu podjęto próbę wyjścia poza ramy tej konwencji, uzupełniając zakres rozważań problematyką dotyczącą znaczenia jakości świadczenia tego rodzaju usług jako jednej z głównych determinant, która w aktualnych uwarunkowaniach rynkowych staje się ważnym atrybutem sukcesu biznesowego i wartością poszukiwaną przez rosnącą grupę odbiorców.