Menu Zamknij

Jakość w sporcie. Zarządzanie, prawo, kultura fizyczna

Jakość w sporcie.
Zarządzanie, prawo, kultura fizyczna

pod redakcją
Mateusza Tomanka

 

ISBN 978-83-67033-06-0

e-ISBN 978-83-67033-07-7

Liczba stron: 214
Format: B5
Oprawa: miękka
Rok wydania: 2021

Cena: 44,00 zł

(w tym 5% VAT)

Nakład wyczerpany

Wersja elektroniczna
dostępna jest m.in. w:
Księgarnia Internetowa PWN
IBUK.pl

Z roku na rok znaczenie sportu wzrasta – zarówno w jego amatorskiej, jak i profesjonalnej odsłonie, co widać chociażby przez wzrost udziału w masowych imprezach
sportowych (m.in. biegowych i triathlonowych). Co ciekawe, uczestnicy tych imprez coraz częściej sięgają po narzędzia stosowane w sporcie profesjonalnym – chociażby
przez używanie zegarków z pomiarem pulsu czy saturacji krwi. Rozwój szeroko pojętej kultury fizycznej – zarówno w znaczeniu nauk ekonomicznych, prawnych czy nauk
o zdrowiu spowodował, że już w 2013 roku został stworzony długoterminowy projekt badawczy „Jakość w Sporcie”. Inicjatywa ta zapoczątkowana została przez Uniwersytet
Mikołaja Kopernika w Toruniu (Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania oraz ówczesny Wydział Nauk Pedagogicznych), a także Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy (Instytut Kultury Fizycznej), do której dołączyła w późniejszym okresie Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu.
Projekt „Jakość w Sporcie” składa się z trzech filarów, w którym pierwszy to realizacja badań w obszarze sportu, ale w ujęciu nauk ekonomicznych i prawnych, drugi filar skupiony jest na upowszechnianiu zrealizowanych prac w czasopiśmie naukowym „Quality in Sport”, które ma charakter periodyku z obszaru zarządzania i ekonomii w sporcie (w tym badania z zakresu marketingu, komunikacji, finansów, organizacji). Trzeci filar to prezentacja wyników badań i dyskusja podczas Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Jakość w Sporcie” (www.sport.umk.pl) organizowana wspólnie z Akademią Wychowania Fizycznego we Wrocławiu.
Analogicznie do usług sportowych, gdzie końcowy rezultat będzie zależał zarówno od trenera jak i zawodnika, tak i przedstawione w niniejszym opracowaniu rozdziały oparte są na doświadczeniach współpracy z organizacjami sportowymi, tak by pokazać, iż nauka może znacznie uporządkować i ułatwić pracę klubów w obszarach zarządzania relacjami z kibicami, współpracy ze sponsorami, czy otwarcia się na nowe technologie, czy trendy, jak np. tworzenie sekcji e-sportowych.

 

 

 

 

 

spis treści>>